GIAB levererar en helhetslösning för hantering av returer och reklamationer åt e-handlare, producenter och distributörer på ett kostnadseffektivt och hållbart sätt. Vi erbjuder även en komplett cirkulär skaderegleringsprocess åt försäkringsbranschen. Vårt erbjudande täcker allt ifrån logistik, inventering och skadeverifiering till eventuell reparation och återförsäljning till konsument.
Därutöver hanterar GIAB eftermarknad med statistik, ekonomi och hållbarhetsrapportering tillbaka till kund. Vår lösning är alltid densamma men varje uppdrag har sina nyanser som präglas av kundens specifika behov och förutsättningar.
Vårt tjänsteerbjudande utgår från vår digitala plattform som möjliggör full spårbarhet av produkter, datainsamling för analys och statistik tillbaka till kund samt effektivisering av interna processer. GIAB Circular Platform är utvecklat med potentialen att kunna skalas upp internationellt och hantera en del av de 3 miljarder returer som skickas inom EU varje år.