Vi hanterar enskilda ärende direkt från konsument såväl som kontinuerliga flöden från våra uppdragsgivares enheter. Ärenden räknade i 100 000 tals per år ger oss stordriftsfördelar, alltid med den service som krävs för att leva upp till den standard ditt varumärke representerar.
Ofta börjar vårt uppdrag redan där slutkonsument registrerar en retur. Flödar dina returer tillbaka till dina egna faciliteter först har vi lösningen även för detta. GCP ger full kontroll på er interna inventering, registreringen och kategorisering på plats hos dig, vi lovar att GCP avsevärt förenklar! Med koll på läget följer ordning och reda hela vägen ner på produktnivå. GCP ger svaren på antal retur, vilka produkter, var i processen varje produkt är och slutligen – i vilken kanal och till vilket pris produkten sålts.
Föreställ dig tryggheten som ligger i att ha koll på alla returärenden genom hela resan, från ärenderegistrering till retur och slutligen försäljning! Överskådligheten frigör energi och möjliggör en sund och hållbar affär ur vad som tidigare setts som en problemställning.
Redan där konsument registrerar sin retur tar GCP sin början. Fullt utbyggd matchas retur mot aktuell produkt och kunds köphistorik, på så sätt säkras att rätt produkt returneras i enlighet med din gällande policy.
Registrerad returer köas för vidare hantering. Tekniskt kan Returformuläret enkelt integreras i er befintliga web-miljö, i sin enklaste form som en widget.
GCP ger dig arbetsflöde och kontroll i din interna returhantering. Inregistrering av returnerade produkter görs på samma sätt på alla dina enheter. Inregistrerade produkter köas upp för godkännande, flaggas klara för frakt och avgående pallar dokumenteras och markeras som utlevererade.
Verktyget är konfigurerbart för att möta skiftande arbetssätt, stora möjligheter finns i att bestämma roller och behörigheter. Utmana oss gärna med dina önskemål – Kontakta oss så konfigurerar vi upp för just dina behov.
Hållbarhet, cirkularitet och återbruk. Bara genom att kvantifierar de positiva effekterna kan vi mäta och underbygga att vi är så hållbara som vi säger. Till skillnad från att redogöra utsläpp redovisar vi besparingar, det som är själva essensen i en hållbar affärsmodell. Vi vill får omvärlden att förstå potentialen i återbruket och alla dess positiva följdeffekter – Data är det ultimata verktyget för att nå dit!
GIAB ger dig möjligheten att prova vårt returformulär. I korthet behöver du uppge informationen i formuläret nedan, vi kontaktar dig och förser dig med det du behöver för att få igång detta på din hemsida.